Hälsoeffekter

Genom att lära dig använda hela din andningsapparat så har du ett underbart verktyg för att själv balansera upp din kropp och ditt sinne. Med andningens hjälp lär du dig att enklare hantera stress och oro. Att öka din livsenergi och hitta tillbaka till glädjen.

Med de olika positionerna, asanas, så sträcker och aktiverar/stärker  du dina muskler och ligament. Dina leder blir rörligare och cirkulationen, motoriken och balansen förbättras.

Varje pass avslutas med avslappning för att lösa upp spänningar i musklerna och ge vila till kropp och sinne.

Yogan har bevisade lindrande effekter på bl.a. fibromyalgi, reumatism, utbrändhet, högt blodtryck, ångest, astma, hjärtbesvär och ryggbesvär.

Yoga-halsoeffekter-sidbildYogan har lärt mig att hitta en kärleksfull inställning till mig själv där jag inte pressar min kropp till max, där jag vågar släppa kontrollen och inte straffar mig själv för mina svagheter. Yogan har gett mig en större självtillit och en inre frid.

Så välkommen att vara med på yoga och återupptäcka din kropp och din andning!

En fantastisk resa i dig själv ♥

 

 

 

 

 

Erfarenheter från en av mina yogaelever

Tack Sara Norenius ♥
Du gör skillnad i min vardag, jag tänker oftare på min andning o hållning, jag blir mer fokuserad, lättare att ta beslut, snabbare att ta beslut, lyssnar mer på min kropp, har fått en mjukare men rakare kropp!

Tusen tack för att du har tagit yogan till Dala-Järna ♥
// Pernilla