Yogaklasser

Tre dagar i veckan har du möjlighet att delta i någon av mina yogaklasser. Här finns något som passar alla! Från lugn yoga för nybörjare till intensiv yoga för dig som övat yoga tidigare.

 

I alla klasser jobbar vi med andning, rörelse och avslappning. Du utgår alltid från din egen förmåga och olika hjälpmedel finns tillgängliga för DIG!

 

MÅNDAG

 

17.30 -Hathayoga fortsättning

Yoga för dig som vill ha högre intensitet och gå djupare i dina positioner och din yoga.  Vi jobbar fysiskt med kroppspositioner, andningsövningar, meditation och avslappning. Klasserna anpassas olika utifrån årstid, tid på dygnet och utifrån gruppens behov, allt för att varje individ ska lära sig att hitta tillbaka till sin inre kraft.
Passar dig som är fysiskt aktiv och övat yoga tidigare.

19.30 – Yoga för återhämtning

Hitta tillbaka till din andning, och väck din stela kropp till liv igen i ett lugnt yogapass som lägger fokus på återhämtning. Ett lugnt och återhämtande yogapass, där vi tittar på våra invanda stressmönster genom andning och mjuka rörelser. En stund där du verkligen får möjlighet att bara vara, ingen prestation, inga krav och inga måsten. Bara Du och Ditt andetag!
Passar för alla gammal som ung, även för dig som har värk och ryggproblem och andra skador.

TISDAG

 

9.30 – Yoga för återhämtning

Hitta tillbaka till din andning, och väck din stela kropp till liv igen i ett lugnt yogapass som lägger fokus på återhämtning. Ett lugnt och återhämtande yogapass, där vi tittar på våra invanda stressmönster genom andning och mjuka rörelser. En stund där du verkligen får möjlighet att bara vara, ingen prestation, inga krav och inga måsten. Bara Du och Ditt andetag!
Passar för alla gammal som ung, även för dig som har värk och ryggproblem och andra skador.

ONSDAG

 

9.30 – Hathayoga grund

Yoga för dig som vill ta din yoga vidare till nästa nivå i en lagom takt.  Vi jobbar fysiskt med kroppspositioner, andningsövningar, meditation och avslappning. Klasserna anpassas olika utifrån årstid, tid på dygnet och utifrån gruppens behov, allt för att varje individ ska lära sig att hitta tillbaka till sin inre kraft.
Passar alla som övat lite yoga tidigare, men även för nybörjare som vill ha lite mera aktivitet.

 16.30 – Yinyoga

En lugn och meditativ yogaform där fokus ligger på kroppens yin delar, som bindväv, leder och ligament. Det är framför allt områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden som vi utforskar. Vi utför alla övningar på golvet och håller varje position mellan tre till sex minuter, med medveten andning och avslappnade muskler för att fokusera kropp och sinne på vad som händer.
Passar för alla gammal som ung, även för dig som har värk och ryggproblem och andra skador.

 

Att tänka på

– Säg till om ni har några skador eller problem.

– Vi yogar barfota i mjuka och oömma kläder
– Ta med eget liggunderlag eller yogamatta och filt. Mattor finns till försäljning om du inte har någon.
– Tänk gärna på att om du vill äta innan yoga, låt det inte vara för tung mat och ät gärna inget 2 timmar innan ditt yogapass.